Jak szybko wypozycjonować stronę stolarza?

Strony internetowe to wizytówki i miejsca w cyfrowym świecie, które są doskonałym źródłem informacji o firmie. Przy jej pomocy możemy przekazywać klientom informacje lub pozyskiwać osoby chętne na nasze usługi. Możliwości te dotyczą każdej branży — w tym też tych rzemieślniczych — np. stolarza. Pozycjonując swoją stronę w krótkim czasie, można przyciągnąć wiele osób i znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania. Będzie to powodowało wiele wejść na naszą witrynę osób, które poszukują właśnie stolarza w swojej okolicy. Zatem jak szybko wypozycjonować stronę stolarza? Jakie metody są najbardziej efektywne? Odpowiedzi porady i wskazówki poniżej.

Jak szybko wypozycjonować stronę stolarza?

Pierwszym elementem, na który zwracają uwagę stolarze czy inne osoby chcące wypozycjonować swoją stronę internetową jest szybkość. Choć skuteczne pozycjonowanie stron może wymagać miesięcy lub nawet lat, to istnieje wiele sposobów, aby bardzo szybko zauważyć efekty i znacznie przesunąć się w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć szybki efekt, powinniśmy kompleksowo zastosować kilka technik i wykonywać je rzetelnie. Pozycjonowanie stron, które ma zapewnić szybki skok na liście wyszukiwarki, musi być efektywne i do maksimum wykorzystywać wszystkie możliwości. Warto zatem przed rozpoczęciem działań zapoznać się ze szczegółowymi poradnikami czy instrukcjami. Ważną rzeczą jest również jakość tych działań. Wyszukiwarka Google rozpoznaje sztuczne działania, spam czy próby oszukania systemu. Nie warto zatem w ciągu jednego dnia umieszczać kilkuset backlinków czy kilkuset słów kluczowych w jednym tekście seo. Dużo większe i szybsze rezultaty da solidne wykonanie wszystkich elementów.

Strona www – Metadane, opisy i teksty SEO

Pierwszym miejscem, którym powinniśmy zająć się, aby szybko wypozycjonować stronę stolarza jest sama witryna. Powinna być ona dobrze opisana, gdyż teksty takie jak tytuł, opis lub krótka informacja o witrynie są wyświetlane w przeglądarce. Google znacznie chętniej i wyżej pozycjonuje serwisy z pełnymi danymi – o czym jest strona. Dane takie pozwalają również trafniej znaleźć naszą witrynę klientom. Warto zatem w opisie umieścić frazy takie jak „Stolarz” czy „Poznań” jeśli pozycjonujemy witrynę lokalnie. Na stronie powinny znajdować się również teksty SEO, czyli teksty, które zawierają dane słowa kluczowe. To na ich podstawie wyszukiwarka stwierdza czy na naszej witrynie jest treść, którą szuka użytkownik — potencjalny klient. Intensywność słów kluczowych nie powinna przekraczać 1-2 slow na 1000 znaków. Warto również dodawać teksty regularnie, gdyż pomaga to w pozycjonowaniu i sprawia, że nasza witryny jest dla Google atrakcyjniejsza. Aby szybko wypozycjonować stronę stolarza powinniśmy w witrynie angażować się w tworzenie tekstów tematycznych. Ciekawa zawartość spowoduje wiele odwiedzin czy udostępnień stron, co spowoduje szybki skok w wynikach wyszukiwania.

Link Building

Do podstawowych i chętnie wybieranych sposobów szybkiego pozycjonowania należy link building, czyli zbieranie linków zwrotnych (backlink). Wyszukiwarka Google ocenia atrakcyjność naszej strony również na podstawie tego, czy na innych witrynach znajdują się linki prowadzące do naszej strony internetowe. Im jest ich więcej i im znajdują się na lepszych jakościowo serwisach, tym wyżej w wyszukiwarce umieści nas Google. W tym celu możemy umieszczać krótkie wpisy tematyczne, komentarze czy polecenia własnej firmy wraz z linkami do naszego serwisu na:

  • forach internetowych
  • blogach tematycznych
  • serwisach komercyjnych
  • serwisach społecznościowych

Warto wybierać te o tematyce stolarskiej, gdyż nie będziemy wtedy spamować, a oprócz pozyskania wielu linków być może uzyskamy również klientów, zachęcając ich wpisem. W internecie jest wiele baz danych z miejscami, gdzie możemy umieszczać takie wpisy. Są one pogrupowane w konkretne kategorie, co jest dużym plusem. Warto również korzystać z artykułów sponsorowanych. Są to teksty branżowe np. na temat restaurowania i pielęgnacji drewna, które umieszcza się na dużych — krajowych czy lokalnych portalach tematycznych. Mają one charakter merytoryczny z wplecioną subtelną reklamą naszej firmy wraz z linkiem. Koszty takiej publikacji mogą wahać się od kilkunastu złotych nawet do kilku tysięcy złotych. Jeśli wybierzemy kilka portali w atrakcyjnych cenach, możemy zyskać wiele jakościowych linków zwrotnych. Osoby czy agencje oferujące takie usługi można znaleźć np. na portalach internetowych, czy w wyszukiwarce.

Content marketing

Bardzo ciekawym i szybkim sposobem pozycjonowania jest publikowanie na stronie cennych i ciekawych treści merytorycznych z danej branży. Pozycjonowanie poprzez content marketing działa dwojako. Pierwszą korzyścią jest odnotowanie przez Google działań na naszej stronie. Jeśli witryna jest przydatna dla użytkownika i zawiera wiele danych, wyszukiwarka umieszcza ją coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Drugim — pośrednim plusem, dzięki któremu szybko możemy wypozycjonować naszą witrynę, jest ruch na stronie. Jeśli będziemy dodawać poradniki np. odnośnie naprawy drewnianych mebli, ciekawostki czy tutoriale jak zrobić własny stolik z drewna, czytelnicy bardzo chętnie będą ją odwiedzać. Wzmożony ruch przełożyć się na „docenienie ” przez Google wyższą pozycją w wyszukiwarce. Takie samonapędzające się koło jest idealnym sposobem, aby szybko zaistnieć na pierwszej stronie wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron będzie dużo łatwiejsze a strony internetowe z ciekawą zawartością dadzą tak pożądany ruch.

A może agencja marketingowa? Szybkie efekty i dobra jakość

Bardzo ciekawą alternatywą dla osobistych działań jest skorzystanie z agencji marketingowej lub freelancera. Są to specjaliści w dziedzinie pozycjonowania. Jeśli zależy nam na czasie, gdyż rozpoczęliśmy własną działalność stolarską i chcemy pozyskiwać klientów, warto rozważyć taką opcję. Agencje marketingowe zatrudniają własnych copywriterów czy specjalistów z dziedziny IT. Działania przeprowadzone przez taką agencje będą efektywne, szybkie i skuteczne. Jeśli nie znamy się samodzielnie na tyle, aby wdrożyć powyższe rozwiązania, może zrobić to za nas właśnie agencja lub prywatny specjalista. W ten sposób płacąc kilkadziesiąt — kilkaset złotych znacznie szybciej przyciągniemy klientów, a cały wydatek związany z pozycjonowaniem zwróci nam się bardzo szybko. Na rynku istnieje wiele agencji a wyszukanie solidnej poprzez przeglądanie komentarzy czy opinii klientów nie będzie trudne.

Dodaj komentarz